Dragoste şi respect

Indiferent că eşti singur încă, sau alături de partenerul de viaţă nu trebuie să-ţi scape cartea Dragoste şi respect. Mai de vreme sau mai târziu viaţa în doi presupune o revigorare a acestor două atitudini – dragoste şi respect – care la începuturi au fost sufocate de puternicele emoţii trăite de mirajul apropierii de persoana iubită. Când Emerson Eggerichs spune că scrierea lui poate schimba radical căsnicia, nu exagerează cu nimic. Conferenţiar fiind, intră în contact cu foarte multe cupluri disperate care nu ştiu cum să iasă din crizele vieţii, care întunecă mariajul lor, pornit din dragoste. Elementul central al cărţii evidenţiază din nou diferenţele dintre bărbaţi şi femei în abordarea relaţiei. Cuplul trebuie să înveţe să coabiteze, iar aceasta nu poate avea loc decât prin înţelegerea diferenţelor şi acceptarea lor. Cartea nu spune lucruri care nu au mai fost spuse până acum, însa surprinde în cele trei părţi – presărate din abundenţă cu studii de caz – aspecte personale, experimentate de autor, ceea ce conferă autenticitatea unui mesager care chiar ştie ce spune.

Partea întâi, Ciclul nebuniei ridică vălul de peste multe căsnicii care aparent sunt reuşite însă adevărul îl ştiu doar cei doi; iar dacă rezolvarea întârzie să apară vor afla şi alţii. Am scris acestă carte spune Emerson Eggerichs, mânat de disperare, dar, pe parcurs disperarea s-a transformat în inspiraţie. În calitate de pastor mi-a fost dat să consilliez cupluri de oameni căsătoriţi şi nu reuşeam să le rezolv problemele. Principala problemă de care se plângeau soţiile suna în felul următor : El nu mă mai iubeşte.” Soţiile sunt făcute să iubească, îşi doresc să iubească şi aşteaptă să fie iubite, la rândul lor. Mulţi soţi nu reuşesc să le ofere lucrul acesta. În încercarea de a rezolva această problemă a bărbaţilor autorul cărţii Dragoste şi Respect, a descoperit că mai este o problemă ce nu poate fi ignorată şi aparţine femeilor, corect. Soţii nu o spun prea des, dar o gândesc : „Ea nu mă respectă”. Soţii sunt făcuţi să fie respectati, îşi doresc respect, şi aşteaptă să fie respectati. Mult testosteron în această afirmaţie, însă şi mult adevăr. Toţi cei căsătoriţi vor agreea cu mesajul cărţii „Dragoste şi Respect”, care dovedeşte într-o manieră imbatabilă, că fără dragoste din partea lui, ea reacţionează fără respect; fără respect din partea ei, el reacţionează fără dragoste. Şi tot aşa la nesfârşit. Ei bine, odată ce a identificat problema, problemă care nu aparţine doar unuia dintre soţi, Emerson, în cele şapte capitole ale primei părţi reuşeşte cu succes să surprindă modul în care soţii se lasă prinşi de acest ciclu al nebuniei. Soţia prin cicăleală poate să declanşeze nebunia. Deşi intenţia sa de acrecta, este de apreciat metoda este cât se poate de nepotrivită. Dacă soţia vrea să vorbească pe limba bărbatului ei, atunci ea trebuie să-l respecte. Corect sau nu, bărbaţii îşi percep propriul univers prin prisma noţiunii de respect, iar tonul blajin şi expresia blândă a soţiei au mai mult efect asupra căsniciei decât îşi poate ea imagina. Apare însă o problemă spun femeile, în ciuda faptului că vrem să fim respectuoase şi ascultătoare de Dumnezeu nu vrem să fim ipocrite. Aceasta s-ar traduce astfel: nu vrem să mimăm respectul când atitudinea soţului nu merită aceasta. Aici, Dragoste şi respect, cartea lui Emerson, îşi arată adevărata calitate, şi anume este ancorată în principiile bibliei. Deşi nu pare a fi populară învăţătura lui Petru rămâne valabilă chiar şi azi, el le îndeamnă pe soţii la o purtare curată şi respectuoasă, în scopul câştigării acelora dintre soţi care nu se supun Cuvântului lui Dumnezeu. Nu-i o cale uşoară însă se pare că este singura. Mai multe detalii despre aceasta, mâine, când aici la Portet de carte, vom face trecerea de la ciclul nebuniei la ciclul revigorării – Dragostea lui motivează respectul ei, iar respectul ei motivează dragostea lui.

2 răspunsuri la Dragoste şi respect

1. Lidia D. zice:

Am citit cartea. Sunt in ea sfaturi utile, practice, deosebite. Te ajuta sa privesti casnicia (deci, si pe cel de langa tine) intr-o lumina noua, din prisma lui Dumnezeu.